TÜRKİYE’DE İÇ GÖÇÜN SONUÇLARININ MÜSLÜM GÜRSES MÜZİĞİNDEKİ YANSIMALARI: JİLETÇİ ÇOCUKLAR İÇ GÖÇÜN SONUÇLARINDAN BİRİ Mİ?

Author :  

Year-Number: 2018-25
Language : null
Konu :
Number of pages: 5291-5301
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Göç olgusu dünya genelinde göç eden insanların hayatlarını olumlu veya olumsuz olarak etkilemiştir. Çeşitli nedenlerle yapılan göçler ekonomik, psikolojik, sosyal, kültürel açıdan çeşitli sonuçlar doğurmuştur. Gecekondulaşma ve arabesk kültür iç göçün sonuçlarından biridir. Arabesk kültür içinde yaşayan insanların sesi olarak kabul edilen arabesk müzik Türkiye’de yoğun ilgi görmüştür. Arabesk müziğin en önemli temsilcilerinden biri de Müslüm Gürses’tir. Bu noktada bu çalışmanın amacı, Türkiye’de yaşanan iç göçün sonucu olarak oluşan arabesk kültürün ürünü olan isyankâr, karamsar ve kaderci tavrın Müslüm Gürses müziğindeki yansımalarına tespit etmektir. Nitel bir çalışma olarak yürütülen araştırmada veri toplama aracı olarak doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır ve Müslüm Gürses’in seslendirdiği bazı eserler üzerinde söylem analizi gerçekleştirilmiştir. Yapılan söylem analizi bulgular bölümünde verilmiş, sonuç bölümünde ise tartışılmıştır.

Keywords

Abstract

The phenomenon of migration influenced the lives of people who migrated throughout the world positively or negatively. Migrations for various reasons have produced economic, psychological, social and cultural results. Squattering and arabesque culture is one of the consequences of internal migration. Which it is considered the voice of the people living in arabesque arabesque music culture has seen intense interest in Turkey. One of the most important representatives of Arabesque music is Müslüm Gürses. The aim of this study at this point, the product of internal migration arabesque culture formed as a result of the rebellious live in Turkey, is to determine the pessimistic and fatalistic attitude Muslum Gurses reflected in the music. As a qualitative study, document analysis method was used as data collection tool and discourse analysis was performed on some of the works performed by Müslüm Gürses. Discourse analysis was given in the findings section and discussed in the conclusion section.

Keywords


  • Ahlatcı, M. B. (2014). Konya Karaman Bölgesi İç Göç Raporu. Konya: Mevlana Kalkınma Ajansı.

  • Ahlatcı, M. B. (2014). Konya Karaman Bölgesi İç Göç Raporu. Konya: Mevlana Kalkınma Ajansı. Akkayan, T. (1979). Göç ve değişme. İstanbul: Edebiyat Fakültesi Basımevi.

  • Barker, C. ve Galasinski, D. (2001). Cultural studies and discourse analysis: a dialogue on lnaguage and identity. London: Sage.

  • Belge, M. (2008). Tarihten güncelliğe. (2. baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.

  • Berdibek, M. Belki de Dilimden Bu Şarkı Düşmez: Arabeskin Anlatılmamış Hikayesi. İstanbul: Profil KitapBhugra, D., & Gupta, S. (2011). Introduction: Setting the scene. In Bhugra, D., & Gupta, S. (Eds.), Migration and mental health (pp. 1-15). UK: Cambridge University Press.

  • Demirci, E. (2013). Kentleşmenin bir sonucu olarak gecekondulaşma ve gecekondulaşmaya alternatifçözümler, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Konya.

  • Doğan, A. ve Ekber. (2001). Türkiye Kentlerinde Yirmi Yılın Bilânçosu. Praksis. Sayı 2. ss.97-123.

  • Elliott, R. (1996). Discourse analysis: exploring action, function and conflict in social texts. Marketing Intelligence & Planning. 14, 6, 65.

  • Esen, G. (2000). 80’ler Türkiyesi’nde Sinema, Ġstanbul: Beta Yayınları.

  • Güngör, N. (1993), Sosyo Kültürel Açıdan Arabesk Müzik, Ankara: Bilgi Yayınevi. Gürbilek, N. (2009). Vitrinde yaşamak. (5. baskı). İstanbul. Metis Yayıncılık.

  • Güreşçi, E. (2010). Türkiye’de Kentten- Köye Göç Olgusu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web Ofset Tesisi

  • Işık, C. ve Erol, N. (2002). Arabeskin Anlam Dünyası, İstanbul: Bağlam Yayınları.

  • İçduygu, Ahmet ve Ünalan, Turgay. (1997). Türkiye’de İç Göç Sorunsal Alanları ve Araştırma Yöntemleri. Türkiye’de İç Göç. İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yay. ss.25-44.

  • İçduygu, A., ve Sirkeci, İ., (1999). Cumhuriyet Dönemi Türkiye’sinde Göç Hareketleri. (Ed.Oya Baydar), 75 Yılda Köylerden Şehirlere içinde (ss. 249-260). İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.

  • İçduygu, A. Erder, S. ve Gençkaya, Ö. F. (2014). Türkiye’nin Uluslararası Göç Politikaları, 1923-2023:Ulus-Devlet Oluşumundan Ulus-Ötesi Dönüşümlere. MiReKoç Proje Raporları. Koç Üniversitesi. Göç Araştırmaları Merkezi. ss.177.

  • Karpat, Kemal H. , Etnik Yapılanma ve Göçler, Timaş Yayınları, İstanbul, 2010

  • Kaştan. Y. (2016). Türkiye’de Cumhuriyet Dönemi İç Göç Hareketleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 9, 42, 692-700

  • Kıray, M. B. (2007). Kentleşme Yazıları, İstanbul: Bağlam Yayınları.

  • Koçak, Y. ve Terzi, E. (2012). Türkiye’de Göç Olgusu, Göç Edenlerin Kentlere Olan Etkileri ve Çözüm Önerileri. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 3. ss.163-185.

  • Kongar, E. (2007). 21. yüzyılda Türkiye: 2000'li yıllarda, Türkiye'nin toplumsal yapısı. (39. baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.

  • Kutlar, O. (1980). Arabesk olayı. Milliyet Sanat Dergisi. (9), 18-19.

  • Küçükkaplan, U. (2013). Arabesk-Toplumsal ve Müzikal Bir Analiz. İstanbul: Sanat ve Kuram Yayınları. (Çev: N. Elhüseyni). (2. baskı), ss. 168-187.

  • Merter, F. (2013). Sosyoloji, Editörler: Feridun Merter, Mustafa Talas, İkinci Baskı. İstanbul: LisansYayıncılıkOktay, A. (1987). Toplumsal Değişme ve Basın, İstanbul: Bilim-Sanat-Felsefe Yayınları.

  • Oktik, N. (1997). “Köyün Çekiciliği-Kentin İticiliği”, Toplum ve Göç, Ankara: Sosyoloji Derneği Yayınları.Oskay, Ü. (2010). Müzik ve Yabancılaşma, İstanbul: Der Yayınları.

  • Öge, S. (2014). Arabesk Kader Algısı – Orhan Gencebay Örneği. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 41, 48-76.

  • Özdemir, H. (2012). “Türkiye’de İç Göçler Üzerine Genel Bir Değerlendirme”, Akademik Bakış Dergisi, Cilt:30, s:1-18.

  • Özyakışır, D. (2013). Göç: Kuram ve Bölgesel Bir Uygulama. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.

  • Potter, J., & Wetherell, M. (1987). Discourse and social psychology: Beyond attitudes and behaviour, London: Sage.

  • Potter, W., J. (1996). An analysis of thinking and research about qualitative methods. Lawrence Erlbaum Associates.

  • Sözen, E. (1999). Söylem: belirsizlik, mübadele, bilgi, güç ve refleksivite. İstanbul: Paradigma Yayınları.Taşçı, F. (2009). Bir Sosyal Politika Sorunu Olarak Göç. Kamu-İş Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 4. ss. 177-204.

  • Temurçin, K. ve Sargın, S. (2011). Türkiye’nin suç coğrafyası-şehir asayiş suçları. Ankara: Polis Akademisi Yayınları.

  • Tutar, E. ve Vahit, M. (2012). “Yerel Kalkınma ve Göç: Gaziantep Örneği”, Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi, Cilt:4, Sayı:1, s:107-116.

  • Tüfekçi, Suat. (2002). Göç Olgusu, Kentleşme Ve Türkiye’de Göç Hareketleri. ss.7-8.

  • Tüik (1927-1980). Genel Nüfus Sayımları Veri Tabanı, http://tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1047 adresinden 19 Ekim 2018’de alınmıştır.

  • Tümertekin, E. (1968). Türkiye’de İç Göçler: İstanbul Üniversitesi Yayınları:1371. Taş Matbaası. İstanbul. ss.35

  • Yalçın, C. (2004). Göç Sosyolojisi. Anı Yayıncılık. Ankara. ss.13-210.

  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics